“Cos Caníbal”: dansa contra la violència estètica
15.10.2024
L’obra Cos Caníbal ha suposat una experiència colpidora i reveladora per al grup d’alumnes que hi ha assistit. Es tracta d’una proposta de teatre-dansa comunitària que parteix de testimonis reals, entrevistes i laboratoris creatius amb dones de diverses edats i procedències per construir una peça escènica de denúncia contra la violència estètica i la pressió social sobre els cossos.
La dramatúrgia, compromesa i directa, ha tingut un fort impacte emocional i reflexiu, especialment entre les noies, que han identificat aquest tipus de violència com un dels temes que més les preocupa. Els nois del grup també han expressat que, malgrat tenir certa consciència sobre el tema, la peça els ha fet adonar-se amb més profunditat de com aquesta pressió afecta les seves companyes, i fins i tot ells mateixos.
Després de la funció, s’ha generat un ric debat on s’han compartit experiències, preguntes i eines per afrontar la cosificació, reforçar l’autoestima i promoure relacions més respectuoses amb el propi cos i amb els altres. La conversa ha inclòs reflexions sobre empoderament, suport mutu i la importància de demanar ajuda davant situacions de violència simbòlica o emocional.
