L'alumnat de Ca n'Oriac crea i estrena la seva pròpia obra
28.05.2024
Vint alumnes de l'Institut Ca n'Oriac han presentat l'obra Estranallat a la patrona, de creació original i basada en El malalt imaginari de Molière. Aquesta ha estat fruit d'un taller de creació escènica setmanal que ha portat a la presentació davant d'un públic format per famílies, professorat i estudiants d'altres centres educatius.
Aquest projecte forma part d'un procés creatiu a llarg termini (iniciat al mes de gener) que ha permès a l'alumnat explorar la dramatúrgia, la música, la dansa i el disseny de vestuari. Més enllà del resultat artístic, l'experiència ha afavorit el desenvolupament de la creativitat i el treball col·laboratiu dins de l'àmbit educatiu.
Per altra banda, l'acte de presentació no només va ser un espai de mostra, sinó també de reflexió compartida. Es va fomentar el diàleg intergeneracional sobre el paper fonamental dels espais creatius en la formació dels joves crítics i compromesos amb la cultura.
El projecte ha estat reconegut amb el Premi Baldiri Reixac a l'Escola Innovadora, en la categoria d'Art i Llengua, atorgat per la Fundació Carulla. Aquest guardó distingeix iniciatives educatives transformadores que integren les arts i la llengua catalana com a eines clau per a l'aprenentatge.
