Un taller de creació escènica acosta l’alumnat de Ca n’Oriac a l’entorn teatral

10.05.2025

Treballar des d'un escenari real, descobrir-ne els mecanismes tècnics i col·laborar amb professionals de les arts escèniques ha estat una experiència formativa clau per a l'alumnat de l'Institut Ca n'Oriac. Aquesta oportunitat ha estat possible gràcies a la residència artística del programa TAG LaSala, una iniciativa que combina pràctica creativa i aprenentatge directe dins d'un entorn professional. 

Durant el període comprès entre el gener i el 9 de maig, els i les estudiants han participat en un taller de creació que ha integrat els llenguatges teatral, musical i lingüístic. El projecte ha inclòs sessions tècniques amb el personal de LaSala -tant en l'àmbit tècnic com de producció- i una col·laboraicó artística amb el reconegut director i coreògraf Toni Mira, que ha guiat el treball de moviment escènic i composició coreogràfica. 

L'alumnat ha mostrat un alt grau d'interès i implicació al llarg de tot el procés, no només durant les sessions de la creació, sinó també en les explicacions tècniques i els assaigs. L'experiència ha afavorit una aproximació global a l'escena, entesa com un espai de creació, expressió i coneixement.

ActualitatVeure'n més

01.07.2026

Convocatòria oberta per identificar projectes cocreats amb adolescents en l'àmbit cultural

23.06.2026

Una proposta de teatre construïda a partir de testimonis reals

10.06.2026

L'episodi posa en valor la creació artística com a espai d'expressió

19.05.2026

L'obra dona veu a un dels personatges més emblemàtics de La casa de Bernarda Alba.

08.05.2026

La peça ha estat creada conjuntament entre l’Institut Ca n’Oriac i la Compagnie22

24.04.2026

La peça s'entrena el proper 8 de maig

17.04.2026

Els joves del Projecte Virals han creat el seu propi curtmetratge

13.04.2026

Una proposta que convida a aturar-se, observar i reconnectar amb un mateix i amb l'entorn

17.03.2026

L'obra de Carol López reflexiona sobre el paper de les xarxes socials

10.03.2026

Una mirada a l'adolescència a través de les seves pròpies veus

23.02.2026

El Projecte Virals descobreix la nova proposta d'ATRESBANDES

20.01.2026

L'espectacle de Sol Picó convida el grup a descobrir nous llenguatges escènics

15.01.2026

Una trobada de reflexió conduïda per Miren Icazuriaga

08.12.2025

Una setmana de treball centrada en processos creatius, participació i treball en equip

28.11.2025

La trobada forma part de la col·laboració entre l’Institut Ca n’Oriac i laSala