El Diari de l’Educació destaca el projecte amb Ca n’Oriac
05.09.2025
Cada vegada són més els projectes que mostren com les arts escèniques, a banda de ser espectacle, poden tenir un paper educatiu i social rellevant. És per aquest motiu que, recentment, el Diari de l’Educació s’ha fet ressò del projecte que des de laSala compartim amb l’Institut Ca n’Oriac de Sabadell, on des del 2018 les arts formen part del currículum i obren noves maneres d’aprendre i relacionar-se.
L’article posa en valor l’optativa Escèniques de 4t d’ESO, nascuda gràcies al Premi Baldiri Reixac Connexions de la Fundació Carulla, i que compta amb el suport de laSala. Aquesta experiència dona veu als i les joves perquè siguin ells mateixos qui creïn els seus personatges, escriguin el guió i portin a escena la seva pròpia mirada. Una manera d’aprendre vivencial, col·lectiva i artística que ha esdevingut un cas d’èxit.
De Sabadell a Europa: el projecte ForesTEEN
La col·laboració amb Ca n’Oriac s’emmarca en una línia de treball més àmplia de lSala amb l’adolescència. En aquest sentit, també formem part de ForesTEEN, un projecte europeu que dona continuïtat al TEEN, liderat per l’Associazione Segni d’Infanzia.
ForesTEEN se centra en els i les joves d’entre 15 i 25 anys i el seu entorn cultural, amb l’objectiu d’innovar l’oferta cultural i fomentar un diàleg transgeneracional entre adolescents i adults. La finalitat del projecte és generar noves maneres d’implicar els joves tant com a espectadors com a creadors, amb especial atenció a qüestions urgents com la crisi ambiental.
Compromís amb la joventut
Tant a través de projectes locals com Ca n’Oriac, com en l’àmbit internacional amb ForesTEEN, a laSala reafirmem el nostre compromís amb la participació juvenil i amb la cultura com a motor de canvi. Creiem en el poder dels i les joves per imaginar futurs possibles, i el nostre paper és acompanyar-los en aquest camí.
Us convidem a llegir l'article!
