13.04.2025
Per Rhona Matheson – Avaluadora del projecte CARAVAN
Reflexionar sobre el treball que es fa per a i amb nadons i infants petits s’ha convertit en un aspecte essencial per a les persones que treballen en aquest àmbit. Ens permet entendre com responen i participen en l’experiència artística, i ens dona l’oportunitat d’aprendre d’ells. Compartint aquests aprenentatges, podem donar suport i inspirar altres professionals perquè continuïn desenvolupant la seva pràctica i facilitant el despertar cultural dels infants arreu del món.
Em dic Rhona Matheson i estic molt il·lusionada de formar part de CARAVAN durant els propers dos anys com a avaluadora. Durant els últims 19 anys he liderat Starcatchers, l’organització d’arts per a la primera infància d’Escòcia. Vam ser una de les entitats sòcies del projecte Erasmus+ Arts and Early Childhood juntament amb Compagnie Acta, 2turvenhoog i laSala, projecte del qual va sorgir el document Early Childhood Principles for a European Artistic Awakening, que ha inspirat el desenvolupament de CARAVAN.
Durant aquests dos anys, m’uniré als artistes, mediadors artístics, professionals de la petita infància i entitats sòcies per observar i analitzar el treball que es duu a terme amb nadons i infants en cadascun dels tres països. Compartiré reflexions pròpies i dels participants abans i després de cada residència, i aquestes serviran com a base per elaborar un informe final que es presentarà al final del projecte.
El meu enfocament estarà guiat per diversos eixos:
Les meves primeres reflexions es compartiran a finals d’abril, després de la primera residència artística que tindrà lloc en el marc del Festival 2Turvenhoog a Almere.
Partners:
- 2turvenhoog/Stichting 2+ (Països Baixos)
- laSala | Festival elPetit (Espanya)
El projecte es basa en l'èxit de la nostra col·laboració prèvia en el projecte Erasmus+ "Arts & Early Childhood", on vam desenvolupar un manifest teòric, pràctic i de defensa per a la protecció i implementació del despertar artístic de la primera infància en totes les regions europees.
Pots seguir aquest projecte transformador a les xarxes socials i pàgines web dels socis. Junts, imaginem una Europa on el despertar artístic sigui un dret fonamental des del naixement.
.
12.04.2025
Un viatge artístic a través de la primera infància que arrenca als Països Baixos
17.02.2025
Laura Alcalá Freudenthal i Ana Rosa Sánchez representaran LaSala al programa
20.12.2024
Residency Program 2025-2026 Artistic Practice for the Very Young
19.12.2024
Nou projecte europeu liderat per laSala (Catalunya), 2turvenHoog (Holanda) i ACTA (França)